איך כותבים קורות חיים?

קורות חיים הם כרטיס הביקור שלכם בפני  מעסיקים ומהווים גורם משמעותי בתהליך חיפוש העבודה שלכם. קורות חיים הכתובים ומנוסחים בצורה עניינית, ונוגעים בנקודות החשובות ביותר שמעסיק מחפש במועמד לעבודה,מגדילים את הסיכוי שלכם לקבל פניות חוזרות ממעסיקים!

המהות של קורות החיים, היא לא לפרט אודות ההיסטוריה התעסוקתית והאישית שלכם כפי שלעתים נהוג לחשוב, אלא לספר אודות הכישורים, היכולות והניסיון הרלוונטי שלכם,שהמעסיק אליו אתה פונה, מחפש. 

על מנת למקסם את ההיענות לפניות שלכם מצד מעסיקים בישראל, יש להקפיד על כללי האצבע בכתיבת קורות חיים ולנסח את מסמך קורות החיים באופן בו הוא יעורר סקרנות ויראה כי יש לכם התאמה גבוהה לתפקיד. נקודות חשובות שהקפדה עליהן תיצור היענות טובה יותר: 

תוכן- בקורות החיים יש לכתוב אך ורק תוכן רלוונטי למעסיק אליו אתם פונים. הקפידו להנגיש את התוכן הרלוונטי למעסיק מיד ולא לאלץ אותו לקרוא את כל המסמך על מנת להגיע אליו.

היישום הוא פשוט, אבל מצריך את הזמן ואת תשומת הלב שלכם לעניין . קראו את דרישות התפקידים אליהם אתם מתמיינים, וודאו כי דרישות התפקיד אכן באות לידי ביטוי בקורות החיים שלכם, אל תסיקו שמי שרואה את קורות החיים מסיק מסקנות משורה אחת שכתבתם ושהוא אכן מבין כי יש לכם את הניסיון והכישורים הדרושים, אלא, דייקו את הדרישות ברמת המילים.

הדבר הזה חשוב מ- 2 טעמים: 

  • מערכות הגיוס, אותן כבר הזכרנו, פועלות לאיתור מילות מפתח מוגדרות, שבד"כ לקוחות מדרישות המעסיק לגיוס. אם תקפידו שמילות המפתח אכן יופיעו בקובץ קורות החיים שלכם, תגדילו את הסיכוי לפניות. 
  • התאמה טובה יותר– כשזה זה, זה זה. מסמך ענייני, המציג באופן ברור את המוטיבציה שלכם לעבודה אליה הגשתם קורות חיים, מבחינת כיוון תעסוקתי וכוונות תעסוקתיות, יגרור פניות רבות יותר, כמעט מקסימליות.
 

מבנה – שמרו על מבנה קורות החיים המקובל בישראל כיום: פרטים אישיים, השכלה, ניסיון תעסוקתי, שירות צבאי, יישומי מחשב ושפות. כבר שנים שאלו הם כללי הכתיבה המקובלים בישראל, מערכות הגיוס השונות בחברות, מזהות ומנתחות את קורות החיים לפי פורמט זה. יציאה ממבנה זה עלולה ליצור מצב בו יהיה קשה  לאתר את קורות החיים שלכם במערכות הגיוס השונות. 

ניסוח המסמך בגוף שלישי – את מסמך קורות החיים נסחו בגוף שלישי. הסיבה לכך נעוצה בעובדה שכתיבה בגוף ראשון עלולה, לעיתים,  ליצור מצג שווא של האדרה עצמית ולעורר אנטגוניזם אצל קורא המסמך. 

שמירה על רצף תעסוקתי בשנים – חשוב מאוד! רצף תעסוקתי מעיד עליכם לא מעט. הוא מעיד על רצינות ועל כושר עבודה רציף לאורך שנים. הקפידו לא לייצר חורים של שנים בקורות החיים ולכתוב את הניסיון התעסוקתי שלכם בשנים ולא בחודשים. ציון חודשים, חושף, הרבה פעמים תקופות ממושכות בהן לא עבדתם במהלך השנה. העניין הזה לרוב מעלה שאלות מצד מעסיקים ובראיון תידרשו לתשובות שלא תמיד יקדמו אתכם לעבר המשרה המיוחלת. מצד שני, יש להקפיד לרשום רק את הניסיון המשמעותי שלכם. אם הועסקתם במקום עבודה חודשיים בלבד, אין צורך להציג זאת בקורות החיים, הצגת ניסיון זה אינה  מעידה על כישורים נוספים שרכשתם, אלא להיפך, מעלה תהיות לגבי היכולת שלכם להישאר יציבים במקום עבודה אחד. הקפידו על רצף תעסוקתי שאינו מעיד על שינויים תעסוקתיים תכופים.

שימוש בתבליטים (בולטים) ולא פסקאות – שימוש בתבליטים הוא נוח בעין, מסודר, מזמין וגורם לקורא המסמך לרצות ולהמשיך. הוא מייצר סדר ויזואלי, וסדר עדיפות ברור של מילים וניסיון, ומעיד על כותב המסמך  כאחד שיודע להוציא עיקר מטפל ועל היכולת שלו להיות ענייני . 

שפה – השתמשו בשפת המקור של תוכן המשרה בה אתם מעוניינים. אם המודעה או תוכן העבודה הינם בשפה האנגלית, הרי שקורות חיים כתובים בשפה האנגלית עדיפים. הכלל הזה תופס גם לכיוון השני. 

עמוד אחד – מסמך קורות חיים בעמוד אחד- חשוב. מגייסים ומעסיקים מרפרפים על קורות חיים למשך שניות בודדות. כל תוכן חשוב שיירשם בעמוד 2 ואילך, עלול שלא לקבל את היחס הראוי לו וייתכן כי יפגע בסיכוי שהמעסיק או המגייס יחזור אליכם. 

חסכו במילים לא רלוונטיות  על מנת לייצר מסמך קורות חיים בעמוד אחד (מהטעם שציינו בסעיף הקודם), רצוי לחסוך במילים שאינן הכרחיות . לדוגמא, יש הנוהגים להקדיש למקטע פרטים אישיים מספר שורות בקובץ, אף על פי שניתן לסכם את כל הפרטים האישיים בשורה אחת, וזאת אם רק נחסוך במילים ונכתוב בצורה נכונה. למשל, צמד המילים "קורות חיים" אינו הכרחי במסמך שנראה במבנה קורות חיים סטנדרטי, הרי ברור שבזה מדובר. כמו כן, המילה "נייד" לפני מספר הנייד וכל קידומת אחרת שמופיעה לפני כתובת המייל, כתובת או שם פרטי ומשפחה. בעצם, ניתן לרשום את כלל הפרטים האישיים בשורה אחת בלי לפגוע בסדר של המסמך או בסיכויי ההיענות אליו מאחר ומערכות הגיוס יודעות לאתר את המספרים/מייל/שמות על סמך מבנה בלבד. 

גופן וגודל הכתב  רצוי להשתמש בגופן Arial\David או כל גופן סטנדרטי אחר. גודל 11.

הגהה – בצעו הגהה על קובץ קורות החיים. חשוב להימנע משגיאות כתיב או מחוסר סדר. 

בהצלחה בחיפוש העבודה 

 

 

אין לכם עדיין קורות חיים?


צרו קורות חיים בחינם עכשיו!

רוצה שנמצא לך משרה שמתאימה לך בול? 

ניתן להשאיר פרטים באחד מערוצי הדיגיטל שלנו

 

דילוג לתוכן