איך להתכונן לראיון העבודה הבא?

אז שלחתם קורות חיים, החברה בחרה לזמן אתכם לראיון ועכשיו הגיע המאני טיים. הנקודה שבה אתם צריכים להותיר את הרושם הנכון אצל המעסיק.על מנת למזער הפתעות ובכדי שתוכלו לבצע ראיון מרשים ולהיות הכי טובים שאפשר, חשוב לעשות קצת שיעורי בית ולהגיע מוכנים ביום הראיון . כמה נקודות שחשוב להתכונן אליהן:

קורות חיים

עברו שוב על קורות החיים אותם שלחתם למעסיק בקפידה ולמדו אותם על מנת שתוכלו להסביר את נקודות התורפה שלכם. למשל, מעברים תכופים בין מקומות עבודה, מהן סיבות העזיבה? ולמה בחרתם בתפקיד אחר? ראו שאתם יודעים לספר על המידע אותו בחרתם להציג במסמך קורות החיים בצורה המדויקת ביותר שלא מותירה ספק. 

שיעורי בית

קראו קצת על מקום העבודה והתפקיד אליו אתם מתמיינים, חקרו, העשירו את הידע שלכם והגיעו עם ידע מוקדם. זה יכול להיות שובר השוויון שלכם. 

המלצות

הכינו מספרי ממליצים מראש– חשוב מאוד. לא לגמגם כשמבקשים ממליץ, בלא מעט מקומות עבודה תידרשו להם, ההיענות שלכם לעניין והדרך בה תגיבו, גם הן חשובות, לא פחות מההמלצה עצמה. 

שכר

בדקו טרם הראיון מה השכר המוצע בתפקיד אליו אתם מתמיינים, העריכו את עצמכם על סמך הניסיון שלכם ומה שאתם מביאים עמכם לתפקיד והציגו את ציפיות השכר בביטחון. השכר אותו אתם מבקשים צריך להיות תואם את היכולות, הכישורים והניסיון התעסוקתי שלכם. 

נקודות התורפה

התכוננו לנקודות התורפה שלכם. לכל אחד יש כאלו, מעבר לשאלה שנשאלת בצורה מפורשת על ידי המעסיק, יש לא מעט נקודות תורפה אותן מעסיק מסיק מהדברים שאתם אומרים או מפרשנות שביצע לקורות החיים ששלחתם. הכינו את עצמכם לעניין, הראו שאתם מכירים בחולשות שלכם והציגו את הדרך שלכם להתמודד איתן, זו לא בושה, אף אחד לא מושלם. חשוב שתדעו להציג את הדברים בצורה ברורה ועקבית. 

כנות

לכנות אין תחליף. מעסיק שיודע לגייס עובדים יזהה מיד כשעומד מולו אדם שלא כן עמו במאת האחוזים. בראיון ישנן שאלות רבות, שחלקן אינן נשמעות כשאלות רשמיות וישנה סבירות גבוהה שבאחת מהתשובות לשאלות, במידה ואינכם כנים, תסתרו את עצמכם. זה יכול להפיל ראיון, וחבל. 

מוטיבציה

אולי הדבר החשוב ביותר בהגיעכם לראיון עבודה. מעסיק תמיד יבחן את שאלת המוטיבציה שלכם לתפקיד, בדרך כלל לא בצורה ישירה. נסו לדבר את השפה של המעסיק, להראות לו שאתם לא סתם הגעתם למקום עבודה לתפקיד נחשק מבחינת תנאים ושכר, אלא שהתפקיד והחברה הם אלו שעשו לכם את זה. מעבר להתלהבות ולחיוביות שיש להפגין במעמד הראיון, המוטיבציה צריכה לבוא לידי ביטוי בכל אחת מהתשובות אותן תתנו בראיון עבודה, החל משלב ההצגה העצמית וכלה בשאלה של עד כמה את/ה רוצה את התפקיד. 

הצגה עצמית צריכה להבנות שכבה על גבי שכבה, הציגו את ארגז הכלים שרכשתם עד לעת הזו והנגישו אותה למעסיק אליו הגעתם. 

ביטחון עצמי

ראיון עלול להיות מעמד מלחיץ. לעתים המוח חושב והמילים לא יוצאות, הקול רועד, הפנים מאדימות והקבלה שלנו לעבודה עלולה לעמוד בסכנה. אז 2 טיפים מרכזיים, א.כנות ופתיחות. דברו גלויות אודות מה שאתם מרגישים, בצורה רציונלית וברורה, לחץ במעמד ראיון זה עניין לגיטימי. הפתיחות שלכם יכולה ליצור אמפתיה מצד המראיין ומיד תרגישו הרבה יותר בנוח. ב. הרימו את רמת האנרגיה ע"י פעילות גופנית בקטנה, טרם כניסתכם לראיון העבודה. אדרנלין גבוה מעלה את תחושת הביטחון העצמי.

חיוביות

דברו בצורה חיובית אודות מעסיקים קודמים, תפקידים קודמים אותם ביצעתם וחוויות תעסוקתיות שונות, גם שליליות. הראו איך הצלחתם לייצר הזדמנות מקונפליקט. האנרגיה החיובית שעוברת בשיחה תוכל לקדם אתכם לעבר התפקיד. 

בהצלחה בראיון.

עדיין בחיפוש עבודה?

ניתן להשאיר פרטים באחד מערוצי הדיגיטל שלנו 🙂

דילוג לתוכן