הכנה למבחני מיון/ הערכה

הכנה למבחני מיון/ הערכה

מטרת מסמך זה היא להסביר את התהליך של מיון והערכה אותו תעבור ולא להלחיץ אותך, לא מדובר בבחינת בגרות או פסיכומטרי, אלא ניסיון להעריך את התאמתך לעבודה.

לפני מרכז הערכה:

  • תרשום את הכתובת של המקום, תברר דרכי הגעה ושעת הגעה, להגיע כ- 15 דקות לפחות לפני המרכז.
  • לבוש מסודר ומכובד(לא חושפני, מגולח).
  • הכנס לאתר החברה אליה אתה הולך ולמד עליה, תוכל להשתמש במידע זה בעת מרכז הערכה.

מרכז הערכה מהו?

מרכז הערכה הוא מיון קבוצתי עבור תפקיד מסוים, הכולל מגוון מבחנים המותאמים לפרופיל התחום הנדרש.

המשתתפים:

במרבית מרכזי הערכה המשתתפים יהיו

מספר מועמדים כמוך שבדרך כלל מועמדים לאותו תפקיד או לתפקיד דומה.
מנחה- מראיין שמעביר את המרכז.
צופה אחד או יותר- מי שמעריך את המשתתפים במרכז ( פסיכולוג או מנהל מהארגון).

שלבי התהליך:

הצגה עצמית
דינמיקה קבוצתית
סימולציה

בחלק ממרכזי הערכה יש שלבים נוספים:

מבחן סוציומטרי
ראיון עם פסיכולוג
מבחני אמינות

הצגה עצמית: בשלב זה תתבקש לספר על עצמך בלי לקבוע את סדר המציגים.

דגשים חשובים!

  • רצוי לעשות הכנה קצרה בבית לגבי מה שתאמר בראשי פרקים.
  • סדר ההצגה- מומלץ להציג את עצמך בין הראשונים.
  • ספר על עצמך בקצרה (פרטים אישיים), דיבור ברור וענייני, היישר מבט אל המאבחנת ותמיד תשמור על קשר עין. ישיבה זקופה על הכיסא אך נינוחה.
  • פרט ניסיון תעסוקתי- בשלב זה אתה מתבקש לספר על מקומות עבודה קודמים- חשוב שתזכור כי לויאליות היא שם המשחק, לכבד את מקומות העבודה הקודמים. תענה על השאלות בהרחבה אך שים לב שהתשובות שלך  רלוונטיות למשרה המיועדת.
  • כושר ביטוי- רהיטות דיבור, דיבור שוטף להשתדל לא להשתמש בסלנג.
  • במהלך ההצגה העצמית ישאלו אותך הרבה שאלות ואף יקטעו אותך באמצע תשובתך- על כן להגיע עם מוטיבציה גבוהה ומכוונות למשרה, לספר על הכישורים שלך בצורה נעימה ללא יומרות, להיות בטוח בעצמך ובהתאמתך למשרה.

דינמיקה קבוצתית: בשלב זה המנחה ייתן לקבוצה משימה אותה היא צריכה לבצע, המשימה תכלול דיון קבוצתי במגבלת זמן שבו הקבוצה צריכה להגיע להחלטה פה אחד.

דגשים חשובים!

  • המאבחנים צופים בך- לשמור על רהיטות דיבור, שפת גוף נינוחה.
  • שליטה בדיון- אל תשתלט על הדיון, אך היה פעיל ומשמעותי בו, הראה יכולת עבודת צוות יחד עם זאת שמור על אסרטיביות בתהליך קבלת ההחלטות.
  • יכולת הקשבה- להקשיב למתמודדים, גמישות מחשבתית, לקיחת אחריות כל אלה הכרחיים בדינמיקה הקבוצתית.
  • זכור כי המאבחנים בודקים את יכולת השכנוע שלך יחד עם יכולת ההקשבה והבנת האחר. להיות אסרטיבי אך לא אגרסיבי. לנסות להגיע להבנה יחד עם חברי הקבוצה ולהימנע מעימותים קולניים.

 

סימולציה: בשלב זה המאבחן יציג בפניך מצב עם קונפליקט, אתה מתבקש, במשחק תפקידים להסביר איך היית פותר את הבעיה בזמן אמת.

דגשים חשובים!

  • יצירתיות- הפגן יצירתיות בפתרונות שאתה מציע בסימולציה, חשיבה מחוץ לקופסה, המנע מוויכוחים.
  • התמודדות עם התנגדויות- אמור את שם הלקוח והבע אמפטיה , תנסה להבין את צורכי הלקוח, דבר בנימוס הראה בטחון בדבריך, יכולת הכלה והקשבה במציאת הפתרון לבעיה.
  • הפגן יוזמה ומעשיות- יכולת עמידה בלחצים , אדיבות , בטחון עצמי ויכולת מכירה.
  • החשוב ביותר- לדבר עם חיוך!

 

 

***מסמך זה נוסח בלשון זכר מטעמי נוחות והוא פונה לגברים ונשים כאחד.

חפשו אותנו בפייסבוק!